Anders Pierre

VD/Informatör/Uppdragschef

Anders är grundare av DVT Assistans. Han är lika engagerad i kundernas situation idag som när han grundade verksamheten! Anders fokuserar stor del av hans arbete på att säkerställa att DVT:s kunder mår bra. Anders trivs bäst när han är ute och hälsar på hos DVT:s kunder eller besöker nyfikna blivande kunder och informerar om vårt sätt att arbeta.

Anders har en civilekonomexamen och är en tusenkonstnär som har varit verksam i flera olika branscher. Anders har varit kock, arbetat inom psykiatrin, arbetat som personlig assistent och drivit DVT Assistans sedan starten 2005. På fritiden tillbringas mycket tid vid spisen eller på vattnet. Matlagning, fiske och segling står högt på dagordningen, gärna varvat med att vara ute i naturen.

”Bland det bästa jag vet är att se en annan person växa. Om det så handlar om att att växa in i en yrkesroll eller få ett bättre självförtroende. Att få möjligheten att hjälpa till och finnas tillhands är alltid lika fantastiskt. Jag brinner för noggrannhet och service”.

Jag brinner allra mest för möjligheten att hjälpa utsatta människor som inte har fått den hjälp som de har rätt till, det finns inget bättre än att känna att jag gör en skillnad för våra kunder i deras vardag.

Daphne Andersson

vVD/Informatör/Uppdragschef

Daphne är tillsammans med Anders ansvarig för att leda verksamheten. Daphne arbetar också med att informera och att ta hand om våra nya kunder som kommer till vår familj. Daphne möter dig alltid med ett engagerad och glatt leende.

Daphne har en beteendevetarexamen med inriktning mot psykologi och därtill lång erfarenhet av arbete med rekrytering och personalfrågor. Tidigare har hon arbetat på ett utredning/rehabiliteringshem för personer med olika typer av funktionsnedsättningar. Där var några av arbetsuppgifterna att ta fram handlingsplaner, observera kognitiva funktionsnedsättningar, rehabilitering samt skriva utredningar för hur brukaren ska kunna flytta till eget boende.

”Jag brinner verkligen för att träffa nya kunder, att få hjälpa en människa till en så bra vardag som möjligt. Att få forma en ny grupp av duktiga assistenter, få se en människas liv blomma upp. Det tycker jag är det bästa med arbetet. Att kunna göra skillnad för den enskilda människan. Många får fortfarande inte den hjälpen de förtjänar och har rätt till och det gör verkligen ont i mig. Jag vet hur snabbt livet kan förändras, jag har upplevt det på nära håll inom familjen. Jag har varit med om denna stora förändring och den stora tragedin och alla de förändringar det medförde.”

På fritiden läser jag gärna en bra bok, går långa promenader eller bara ligger och latar mig i en solstol. På vintern åker jag gärna skidor men är nog mer en sommarmänniska, trots att jag är en badkruka… Jag är väldigt ordningsam och kan inte lämna skrivbordet med massa papper på, dessutom måste mailboxen vara tom! Jag ser mig själv som en glad, driven, stresstålig person som har lätt att få kontakt och samarbeta med människor. Jag är nyfiken och provar gärna nya saker och ser möjligheter i stället för hinder.

Helena Arvidsson

Operativ chef/Uppdragschef

Helena är ansvarig för att leda det dagliga arbetet i vår verksamhet. Det innebär att Helena är chef över personalen på vårt kontor. Hon bollar löpande många olika frågor och dialoger inom verksamheten. Helena arbetar också med DVT:s kvalitetsfrågor vilket handlar om att säkerställa att vi har fungerande rutiner och strukturer för att leveransen mot kunden ska vara den bästa tänkbara. Vi ska följa de riktlinjer som finns och alltid jobba efter vår värdegrund; Delaktighet, Värdighet och Tillgänglighet.

”På fritiden tycker jag om att vara ute i lugnet i naturen och promenera samtidigt som jag gillar att ha middagar med mina nära och kära med lite mer fart och fläkt. Jag är från Småland och har min familj och många vänner kvar vilket gör att jag gärna åker ner till de småländska skogarna lite då och då”.

Helena har en examen som personalvetare med inriktning mot rättsvetenskap. Helena har alltid föredragit att arbeta med personal och har ett tydligt ”servicetänk” Hon tycker om att arbeta med säkerställande av leveranser i verksamheter. Hon har bland annat jobbat som Kvalitet- och Utbildningschef och Sverigechef med personalansvar i personalintensiva verksamheter. I dessa verksamheter har hon jobbat mycket inom rehabilitering, integration och tjänster som hjälpt personer som har någon form av funktionsnedsättning ut i arbetslivet.

Marina Pettersson

Uppdragschef

Marina har femton års erfarenhet inom personlig assistans och har varit kontaktperson under lång tid. Marina har också stor erfarenhet av att växa upp med funktionsnedsättningar i familjen. Att bemöta människor och ge god service har genomsyrat hela Marinas yrkesliv och gör så även idag.

”Fritiden tillbringar jag helst med min familj. Vi har hästar så stor del tillbringar vi i stallet. Att umgås med djur och få vara i naturen är ett avkopplande sätt att samla energi på. Samtidigt är det ett bättre sätt för mig att motionera på än att ta mig till ett gym”.

För mig är det viktigt att försöka se personen bakom funktionsnedsättningen. För en del människor har deras handikappet blivit sättet de identifierar sig själva men jag brinner verkligen för att ta reda på vem människan bakom är. Vad är livskvalitet för varje enskild kund, det kan skilja sig så mycket från person till person, hitta livskvalitén hos varje enskild kund.

Linda Nyström

Uppdragschef

Linda har tidigare arbetat som personlig assistent och började sitt arbetsliv inom särskolan och på barnhabiliteringen. Linda har lång erfarenhet av att arbeta inom personlig assistans och brinner för att varje dag ska vara betydelsefull för sina kunder.

Hon har tidigare arbetat som uppdragsansvarig inom personlig assistans och jobbar för att vardagen ska vara så bra som möjligt, för kunder, assistenter och anhöriga.

”Jag är tacksam för att jag får arbeta med det jag vill. Jag ser mig som en positiv och kreativ person, allt går om man vill! Med positivt tänkande kommer man långt, tänker jag!”

Linda är utbildad hälsoutvecklare för arbetslivet och lever ett lantligt familjeliv med två döttrar och sambo. Hästintresse är stort och fritiden tillbringas mestadels i stallet eller på hästryggen ute i skogen.

Oliwia Ahlin

Ekonomi/Administration

Oliwia ansvarar för verksamhetens administration; däribland lönehantering och betalningar samt håller ordning och reda på kontoret.

Oliwia har examen inom ekonomi och psykologi, båda med inriktning mot arbetsliv. Utöver detta har hon tidigare erfarenhet inom ekonomi och service. Hon har arbetat med serviceyrken under större delen av sitt arbetsliv. Att bemöta människor på ett bra sätt och ge god service är en självklarhet. Hon är strukturerad och tycker om att ha ordning och reda.

”Att resa och se världen har alltid varit ett stort intresse. Jag är för närvarande uppe i över tjugo länder, och fler ska det bli! Annars tycker jag om att träna, både på gym och utomhus. På sommaren blir det en del cykelturer i Stockholm och under vintern en del skridskor på sjön. Kan även vara en riktig soffpotatis, och att spendera flera timmar liggandes i solen är helt underbart. Jag är en social person som gärna umgås med vänner och familj på min lediga tid”.

Oliwia är nybliven husägare som ser fram emot alla kommande renoveringar och roliga inredningsprojekt. Jag tycker om att ha det fint runt omkring mig, en plats där man kan få ny energi.

Vill du bli en del av vårt team?

Vi söker alltid efter bra medarbetare!